دوشنبه، آبان ۲۰

تلاش علنی لاریجانی برای لغو استیضاح وزیر کشاورزی

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مرند در خصوص اعلام وصول نشدن استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش می‌شود تا آنجا که ممکن است کار به استیضاح کشیده نشود و اگر اشکالی در یک وزارتخانه وجود دارد، رفع شود.

به گزارش فارس، فیروز سازدار پیش از پایان جلسه علنی امروز یکشنبه در تذکری آئین نامه‌ای با اشاره به سخنان مورخ 8 آبان ماه نایب‌رئیس اول مجلس مبنی بر اینکه طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی تحویل هیئت رئیسه مجلس شده و یازده آبان ماه اعلام وصول می‌شود، گفت: اگر ما از حقوق کشاورزان که قشرهای بی سر و صدا و بی حمایت جامعه هستند، دفاع نکنیم چه کار دیگری باید انجام دهیم.

وی افزود: متاسفانه یکی از اعضای هیئت رئیسه در مصاحبه‌ای بیان کرده که استیضاح محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی مسکوت مانده است، حال این سوال مطرح است که آیا وی سخنگوی استیضاح کنندگان است؟ و چه کسی دستور مسکوت ماندن آن را داده است؟

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: نمایندگان طبق قانون اساسی و آئین نامه حق دارند که وزیران را استیضاح کنند و کسی نمی‌تواند این حق را ضایع کند کما اینکه استیضاح قبلی هم انجام گرفت.

وی در مورد طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: برگه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی دست بعضی از استیضاح کنندگان بود. تلاش هم می‌شود تا آنجایی که ممکن است کار به استیضاح کشیده نشود و اگر اشکالی در کار یک وزارتخانه وجود دارد، رفع شود.

لاریجانی از ابوترابی فرد خواست تا جلسه ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی و طراحان استیضاح برگزار شود.

هیچ نظری موجود نیست: